Aktualności

"Twoja firma związana jest z branżą turystyczną? Jeśli tak, to zapraszamy do udziału w 25 Jubileuszowych Targach Turystycznych MARKET TOUR, organizowanych podczas Pikniku nad Odrą w Szczecinie. To już ostatni moment, aby wysłać zgłoszenie i wziąć udział w tej najliczniej odwiedzanej imprezie turystycznej w Polsce."

Pikniki2016 rek

07zart

AżPoMorze najlepsza praca logo transparent

Idąc za tropem zeszłorocznego sukcesu akcji Aż Po Morze oraz myśląc o ciągłej promocji Pomorza Zachodniego przygotowaliśmy kolejną edycję projektu. W tym roku proponujemy Najlepszą pracę w Europie i zapraszamy na Pomorze Zachodnie globtroterów, którzy przez 4 wrześniowe tygodnie będą podróżowali podziwiając uroki regionu. Podróżnicy za to, że swoje wrażenia opublikują na projektowej stronie www.azpomorze.pl oraz w mediach społecznościowych dostaną wynagrodzenie za tę "ciężko" wykonaną pracę. Prócz wspólnego przemierzania reginalnych ścieżek planowane są dla globtroterów takie atrakcje jak sporty wodne, podziewianie Pomorza Zachodniego z lotu ptaka, offroad i wiele więcej.

W tym roku, prócz osoby z Polski odbywającej darmową podróż po regionie, postanowiliśmy zaprosić na Pomorze Zachodnie również globtrotera z innego europejskiego kraju. Wybranym w procesie rekrutacji obcokrajowcem jest 24-letni Matt Scott - angielski podróżnik i pasjonat nietypowych przygód. Jak sam o sobie mówi jest człowiekiem „zawsze na TAK, nigdy niczego nie żałuje i żyje każdego dnia, tak jakby był to jego ostatni dzień”. Matt w swojej karierze globtrotera odwiedził ponad 30 krajów, min. zasmakował w kuchni marokańskiej i odkrywał przepaść gwiazd w tajskiej dżungli. Był również wybranym przez British Council młodym ambasadorem sportu w Malezji przed Olimpiadą w Londynie w 2012 roku. To on, wraz z wybraną druga osobą z Polski, będzie podróżował po Pomorzu Zachodnim. Matt nigdy nie był w Polsce, ale już nie może doczekać się swojej przygody w naszym kraju. - I’m looking forward to tasting the Polish cuisine and sipping a Polish beer! I hope to return from West Pomerania with a better understanding of Polish culture, and how the region may differ from the rest of the country. – mówi Matt

Do promocji regionu angażujemy rónież zachodniopomorske osobowości muzyki, kultury i sportu, aby w formie wideo wspomogli rekrutację na tegorocznego kandydata do pracy i zaprosili Aż Po Morze potencjalnego globtrotera. Do tej pory Aż Po Morze zapraszają Baltic Neopolis Orchestra, Bubliczki oraz Raggafaya.

Ogłoszenie rekrutacyjne do tegorocznej edycji wraz z przedstawieniem zagranicznego globtrotera oraz zaproszeniami od zachodniopomorskich artystów tutaj: (klik) Lub na stronie naszego partnera rekrutacyjnego www.praca.pl.

To nowe spojrzenie na walory turystyczne Pomorza Zachodniego przyczyni się z pewnością do pełniejszego przedstawienia naszego regionu polskiemu oraz międzynarodowemu społeczeństwu. Mamy okazję pokazać region jako destynację turystyczną nie tylko kojarzącą się z dostępnością morza, ale również charakteryzującą się setkami innych miejsc aktywnego wypoczynku połączonych z wyjątkowo malowniczą przyrodą, również po sezonie.

Zeszłoroczna inicjatywa cieszyła się dużym zainteresowaniem nie tylko największych mediów regionalnych, ale również ogólnopolskich. Dzięki planowanym wzmożonym działaniom promocyjnym, przewidywany jest jeszcze większy sukces tegorocznej edycji Aż Po Morze w Polsce jak i na świecie.

PARTONAT AŻ PO MORZE:

POT LOGO na bieli        ZROT           NewNGTLogo zolte

PARTNER REKRUTACYJNY AKCJI:

praca logo

katalog fb mały Już po raz 20. ruszyliśmy z przygotowaniami do corocznej edycji Informatora Turystycznego Pomorza Zachodniego. Drukowany Katalog jest wydawany od 1996 roku i jest aktualnie największą w regionie prezentacją oferty turystycznej Pomorza Zachodniego, a internetowa wersja Katalogu www.pomorze-urlop.pl jest największą wyszukiwarką atrakcji oraz obiektów noclegowych w regionie. Dzięki kompleksowej informacji turystycznej, Informator jest najlepszym źródłem wiedzy o usługach turystycznych Pomorza Zachodniego i cieszy się dużą popularnością wśród turystów zarówno polskich, jak i niemieckich.

Co roku Katalog jest dostępny na największych targach turystycznych w Polsce, w punktach informacji turystycznej na terenie całej Polski i Niemiec, a część nakładu w wersji niemieckiej kolportowana jest za pośrednictwem ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie.

Debiut jubileuszowej edycji Informatora na rok 2016 przewidziany jest na Targach Regionów i Produktów Turystycznych – TOUR SALON w Poznaniu już 15-17 października 2015 roku.

Oferta Informatora 2016 TUTAJ

„Warszawa zazdrości takiej imprezy Szczecinowi” takimi słowami Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke rozpoczął swoje wystąpienie podczas oficjalnego otwarcia 11 edycji Pikniku nad Odra i 24. już edycji Targów Turystycznych Market Tour, które odbyły się w ubiegły weekend 9-10 maja przy Wałach Chrobrego. Na zdjęciu jeden z gości specjalnych wiceprezes Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej - Marek Migdal.

Wiceprezes ZROT Marek Migdal

Dziękujemy wystawcom, którzy swoim zaangażowaniem oraz ciekawą i zróżnicowaną ofertą przyciągnęli na Wały Chrobrego tłumy zwiedzających. Dziękujemy artystom, którzy zapewnili widzom pierwszej klasy rozrywkę. Nie mniejsze podziękowania należą się dla przedstawicieli Teatru Kulinarnego, którzy zapewnili atrakcje kubkom smakowym serwując pyszną zupę z kilkuset litrowego gara oraz podając aromatyczne świeżo wędzone ryby. Za efektywną współpracę przy organizacji ogromne podziękowania dla Międzynarodowych Targów Szczecinskich. IMG 2279

Piknik nad Odrą to bogata w wydarzenia, plenerowa impreza, która na stałe wpisała się w kalendarz największych i najczęściej odwiedzanych targowych imprez turystycznych.  Tylko nieliczne imprezy w Polsce mają tak bogaty program i są tak tłumnie odwiedzane. W tym roku, w całym Pikniku udział wzięło blisko 300 wystawców, m.in. z Polski, Niemiec, Czech, Węgier,  Dominikany i Uzbekistanu i jak co roku, imprezę odwiedziło kilkadziesiąt tysięcy osób. Bogata oferta turystyczna, wyjątkowi podróżnicy, regionalne jedzenie, Strefa Wędkarza, tradycyjne Wielkie Gotowanie i nowość – Wielkie Wędzenie – to tylko część wydarzeń jakie miały miejsce podczas tegorocznego Pikniku nad Odrą.

IMG 2409

24. Targi MARKET TOUR były wyjątkową okazją, aby w jednym miejscu i czasie sprawdzić oferty turystyczne wyjazdów wakacyjnych i weekendowych, propozycje przewoźników i obiektów wypoczynkowych. Podczas tegorocznej edycji Market Tour swoją bogatą ofertę turystyczną pod hasłem „Cudze chwalicie swego nie znacie – Wypoczywaj w Polsce, Wypoczywaj na Pomorzu Zachodnim,”  promowały regiony turystyczne z Polski i województwa zachodniopomorskiego. Nie zabrakło wystawców z Dolnego Śląska, Łódzkiego, Opolskiego, Pomorskiego, Wielkopolskiego i oczywiście naszego ubiegłorocznego partnera: Lubuskiego. Wśród wystawców można było spotkać pirata z rewalskich mórz, duńskiego kozaka oraz sanitariuszki wojskowe przybliżające bogatą historię Bornego Sulinowa. Siemczyno przeniosło nas w świat epoki baroku, można było porozmawiać z autentyczną baronową i pospacerować w towarzystwie  szlachty barokowej, a na stoisku Świnoujścia główną postacią był husarz z XVII wieku, który zapraszał odwiedzających Piknik nad Odrą do udziału w V Dniach Twierdzy w Świnoujściu, podczas których zostanie pokazana burzliwa "historia szwedzka" Pomorza Zachodniego.

Stoisko Bornego Sulinowa

Stoisko Unity Line, kolorowe i radosne, zachęcało przede wszystkim dzieci do zabawy z klaunem puszczającym ogromne bańki mydlane, Dziwnów zaprezentował eksponaty z Parku Miniatur,

a Interglobus Tour kręcił specjalnym kołem fortuny.  Nie zabrakło również akcentów z dalekiej Azji, które reprezentowała firma ALJ-Samarqand, organizująca wycieczki w rejonie Samarkandy w Uzbekistanie.

Na szczególna uwagę zasługuje również imponująco przygotowane stoisko „Odpoczywaj na wsi” organizowane przez Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Polską Federację Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne”.

Nie zabrakło również przedstawicieli turystyki wodnej, którzy poza bogatą ofertą sprzętu wodnego i wędkarskiego  zachęcali również do aktywnej formy spędzania wypoczynku.

Na wielu stoiskach można było zapoznać się z najnowszą ofertą firm organizujących spływy kajakowe i pontonowe z całej Polski. W, cieszącej się dużą popularnością, Strefie Wędkarza znajdowały się akcesoria wędkarskie, łodzie, pontony, silniki do łodzi, wędki, kołowrotki a nawet echosondy. Strefa ta – organizowana po raz pierwszy –przypadła do gustu zarówno samym wystawcom, jak i naszym odwiedzającym.

 

IMG 2227 Początek Pikniku zainaugurowała konferencja organizowana przez Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną pt. "Cudze chwalicie swego nie znacie... - międzyregionalna popularyzacja turystyki krajowej" pod patronatem Tomasza Jędrzejczaka, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, która odbyła się w auli Akademii Morskiej.

Otwierając spotkanie Minister Jędrzejczak podkreślił rolę turystyki jako istotnej gałęzi polskiej gospodarki, która stanowi 5% krajowego PKB. Podkreślił również rolę produktów regionalnych w kształtowaniu zmian w turystyce. Z kolej Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, pogratulował stworzenia całej inicjatywy Pikniku nad Odrą jako atrakcyjnej formy spotkań ludzi z branży turystycznej ze swoimi potencjalnymi odbiorcami.

IMG 2516

Ubiegłoroczny niewątpliwy sukces debiutującej Strefy Globtrotera został powtórzony w tym roku. Przez oba dni cieszyła się ona dużym zainteresowaniem uczestników imprezy.

- Jestem pasjonatem spotkań z podróżnikami, cieszę się, że organizatorzy Imprezy wzbogacili Piknik nad Odrą prezentacjami podróżniczymi – mówił Aleksander Jagodziński ze Szczecina.

W namiocie Strefy Globtrotera pełniącym funkcję sali spotkań z podróżnikami odbyły się prezentacje, pokazy i dyskusje. W tym roku Strefa gościła Elżbietę Dzikowską, znaną z popularnego podróżniczego programu telewizyjnego Pieprz i wanilia, kajakarza, Podróżnika Roku 2015 – Aleksandra Dobę, fotografów związanych z National Geographic – Jacka Boneckiego i Bartosza Stróżyńskiego oraz Monikę Witkowską, a także rodzinę podróżników, która swoje przygody opisuje na popularnym blogu „Rodzina bez Granic”.

Pasjonaci fotografii mogli wziąć udział w bezpłatnych warsztatach fotograficznych z uznanym fotografem Jackiem Boneckim, a dla smakoszy przygotowaliśmy degustacje smakołyków tureckich oraz tajemniczego napoju Mamajuana z Dominikany.

IMG 2359

Piknik nad Odrą to także wydarzenie kulinarne. Hitem soboty, jak co roku, było Wielkie Gotowanie. Tym razem częstowaliśmy Zachodniopomorską Zupą Wiosenną. Organizatorom - Małgorzacie Lis – Prezes Międzynarodowych Targów Szczeciński oraz Wojciechowi Helińskiemu Prezesowi Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Turystyki w częstowaniu pomagali: Rafał Szmytke - Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Jarosław Rzepa Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Krzysztof Soska - Zastępca Prezydenta Szczecina oraz Marek Migdal - Wiceprezes Zachodniopomorskiej Organizacji Turystycznej. Drugiego dnia z kolei, długa kolejka ustawiała się po darmowe porcje wędzonych ryb, które przygotowano w ramach, nowej na Pikniku nad Odrą, akcji Wielkie Wędzenie. Rozdano około 400 porcji ryby! Partnerami Wielkiego Gotowania byli: Drobimex oraz Farutex, natomiast Wielkiego Wędzenia była Organizacja Producentów Ryb BAŁTYK Sp. z o.o.

IMG 2387 Medium

 

W bogatym programie „Pikniku nad Odrą” było sporo innych atrakcji dla smakoszy. Na Targach Żywności i Produktów Ekologicznych ORGANIC mieliśmy szansę spróbować i zakupić specjały Litwy, Turcji, Włoch, Tunezji, Austrii, Maroko i Egiptu. Nie zabrakło też produktów regionalnych, takich jak: miody, piwa, ekologiczne wina owocowe, sery, wyśmienite wędliny, owoce suszone z całego świata i inne. Dla wielbicieli kuchni regionalnych była również Aleja Zachodniopomorskie Smaki i stoiska prezentujące smakołyki z Listy Produktów Tradycyjnych, które zabrały nas na kulinarna wycieczkę po Polsce.

W ramach tegorocznego Pikniku nad Odrą odbyła się kolejna już edycja przedsięwzięcia pn. „Pokaż Szczecin Swoim Gościom”. Celem akcji było pokazanie i uświadomienie mieszkańcom, że Szczecin jest miastem przyjaznym i atrakcyjnym turystycznie. W tym roku program został bardzo wzbogacony. Oprócz szlaku autobusowego,  dostępne były szlaki: wodny w dwóch odsłonach - statkiem wycieczkowym i kajakiem, rowerowy i cztery różnorodne szlaki piesze m.in. szlak rodzinny specjalnie przygotowany dla rodziców z dziećmi,. Ponad 500 szczecinian, prowadzonych przez doświadczonych szczecińskich przewodników, poznawało swoje miasto na bezpłatnych wycieczkach. Akacja Pokaż Szczecin Swoim gościom została przeprowadzona w partnerstwie z Miastem Szczecin.

IMG 2477

Bogaty program artystyczny i konkursy na scenie – tego nie mogło zabraknąć na Pikniku. Od występów zespołów dziecięcych - tanecznych i wokalnych, przez solistów, zespoły rockowe, po ludowe i folklorystyczne – takiego urozmaiconego repertuaru nie spotyka się często.. Do tego liczne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami organizowane przez poszczególnych wystawców oraz dmuchane zamki i wesołe miasteczko z mnóstwem atrakcji – punkty obowiązkowe Pikniku dla rodziców z dziećmi.

IMG 2330 Medium

Organizatorami imprezy były Międzynarodowe Targi Szczecińskie oraz Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Turystyki.  

Zobacz więcej zdjęć.

Zapraszamy na kolejną edycję „Pikniku nad Odrą” już za rok: 7-8 maja 2016r.

Strona 3 z 5

TOP

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej.

  Akceptuję pliki cookie z tej strony.