Czym są słowa kluczowe?

Za tymi drzwiami bowiem stoją w kolejce potencjalni klienci. No właśnie, na razie jedynie potencjalni – musimy przecież przekonać ich, że potrzebują naszej oferty. W komunikacji z nimi używajmy właśnie słów kluczowych, które przyciągną ich uwagę i skierują na nasz blog czy stronę internetową. Skąd jednak mamy wiedzieć, że to właśnie te, a nie inne słowa są dla nas kluczowe? I czym jest osławiony “content marketing”?

Planer słów kluczowych

Jeśli chcemy zainwestować w kampanię reklamową, którą w profesjonalny sposób zaplanują dla naszej strony algorytmy Google’a, korzystamy z ich usługi Adwords. Po zarejestrowaniu i określeniu budżetu kampanii nastąpi dobór słów kluczowych – możemy zaplanować, w jakiej formie chcemy się reklamować w internecie, a możliwości są rozliczne.

 

 

Dobieramy również zasięg geograficzny reklamy – a wyniki swoich działań w każdej chwili możemy sprawdzić i wprowadzić odpowiednie modyfikacje. AdWords dostarczy nam analizę, z której jasno wynika, jaki typ reklamy jest najbardziej efektywny. Przez cały czas trwania kampanii panujemy również nad budżetem, który możemy dostosowywać do zmieniających się okoliczności.

 

 

Kto pyta, nie błądzi (a już na pewno nie w świecie content marketingu!)

Znane porzekadło kryje wiele prawdy – szczególnie w internecie. To przecież właśnie do internetowych wyszukiwarek zwracamy się najczęściej, chcąc rozwiać swoje mniej lub bardziej skomplikowane wątpliwości w danej dziedzinie. Skoro więc miliony internautów codziennie zadają pytania, może warto tworzyć komunikat, który stanie się na nie odpowiedzią? To właśnie content marketing – wiedza, którą możemy przekazać odbiorcom, w merytoryczny sposób przekonując ich do skorzystania z naszej oferty. Owszem, reklama dźwignią handlu, jednak jest jej wokół nas tak dużo, że zaczynamy się bronić rękami i nogami. Co innego wartościowe, merytoryczne treści: wpisy na blogu, filmy, posty w social media – odbiorca otrzymuje od nas konkretne, potrzebne mu informacje, a do tego jest subtelnie zachęcany do skorzystania z naszej oferty. Tylko jak ten efekt “subtelnego zachęcania” osiągnąć?

Pomoże nam w tym bezpłatne w wersji podstawowej narzędzie AnswerThePublic. Przez meandry strony www.answerthepublic.com przeprowadzi nas mentor.

 

Jak wykorzystać słowa kluczowe

Kolejny raz załóżmy, że prowadzimy ośrodek wypoczynkowy w nadmorskiej miejscowości. Zakładamy bloga, którym chcemy przyciągnąć uwagę potencjalnych turystów, nie do końca wiemy jednak, co na nim zamieszczać, by nie posługiwać się wspomnianą “dźwignią handlu” zbyt nachalnie. Na stronie wybieramy język, w którym planujemy publikować treści i w wyszukiwarkę wpisujemy np. “wakacje nad morzem”. Mentor z poważną miną wybierze dla nas pytania/frazy, na które internauci intensywnie poszukują odpowiedzi – np. “co zabrać na wakacje nad morzem z dzieckiem” czy “wakacje nad polskim morzem”. I tu otwiera się morze możliwości: stwórzmy wpis na bloga, w którym podpowiemy rodzicom, jak się praktycznie przygotować do wyjazdu z maluchem albo nakręćmy krótki film ukazujący uroki naszej miejscowości, który udowodni, że warto spędzać wakacje nad Bałtykiem. Pytań i fraz jest na tyle dużo, że potem ogranicza nas już wyłącznie wyobraźnia.

 

 

Nasz mentor – jako osoba pedantyczna i skrupulatna, porządkuje dla nas wyniki (dzieląc pytania na grupy, np.  “jak”, “dlaczego” , “gdzie”, “czemu”, a nawet układając wyniki alfabetycznie). Otrzymane propozycje możemy zapisać jako obraz albo plik i wracać do niego w razie potrzeby.