Zdarza Wam się czasem z przerażeniem patrzeć na arcydługi, mało estetyczny link, jaki chcielibyście komuś przesłać albo zamieścić na swojej stronie czy blogu? Na przykład taki: https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45627126_2087519301356127_7008995488695320576_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_eui2=AeGp00pLTUQ1tHrDD6UdQeW-MXIAthxECZzG45T2cbdb0w5LiQC6rJr_mtMwG4P4lD9GSyI8qbgLjv_D-M_E0jE65g3Za0DZpDF7bVo08dRcxw&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=a23faba6ac5146e986d1cf48018a6f20&oe=5C743C08

Trzeba przyznać, że wygląda mało zachęcająco… Warto więc znać sposób na… ukrócenie:) tego problemu.

Bitly to bezpłatne narzędzie online – wystarczy odwiedzić stronę www.bitly.com, wkleić w pasek na środku nasz dłuuuuugi adres linku i skopiować jego skróconą wersję, która w ułamku sekundy pojawia się poniżej. Następnie wklejamy ją na swoją stronę czy blog i – sprawa załatwiona!

bit-glowna

Zmniejszanie i edycja PDF-ów

Praca z dokumentami w formacie PDF często stawia przed nami wyzwania: dokument jest za duży albo, co najbardziej problematyczne, nie możemy go edytować. I na to jednak znajdzie się rozwiązanie w postaci strony Smallpdf. Otwiera ona przed użytkownikami niezliczone możliwości:

 

  • kompresja PDF-ów do mniejszego rozmiaru
  • zapisywanie innych formatów do PDF-u
  • zmiana formatu PDF w Word, Excel, JPG, PPT
  • łączenie i dzielenie PDF-ów i wiele innych…

small-glownaStrona jest bardzo intuicyjna i prosta w obsłudze – wystarczy wybrać opcję, załadować plik i potem pobrać go w zmienionym formacie.

Jeśli zależy nam wyłącznie na edycji PDF-u i nie chcemy zmieniać go w plik innego typu – Smallpdf daje nam taką możliwość. Ładujemy nasz PDF i możemy dodawać do niego tekst, grafikę, kształty – albo sami po nim rysować.

Istnieje również nadzwyczaj przydatna możliwość podzielenia naszego PDF-u na poszczególne elementy. Możemy skorzystać z zapisania całego dokumentu w formie pojedynczych stron bądź wybrania tylko tego fragmentu, który nas interesuje.

Bardzo polecamy korzystanie z rozlicznych opcji, jakie daje Smallpdf – narzędzie niezbędne dla każdego, kto wykonuje zadania związane z marketingiem i tworzeniem dokumentów.