Wirtualny marketing dla biznesu.
Prezentacje 360° to wirtualne wycieczki składające się z panoram sferycznych. Możemy je swobodnie odtworzyć na wielu nośnikach, a do ich otwarcia wystarczy jedynie sprawna przeglądarka internetowa. Nieistotne czy działasz w turystyce czy handlujesz nieruchomościami – wirtualna rzeczywistość to gwarantowany efekt „wow”, który znajdzie zastosowanie niemal w każdej branży. Materiały przedstawione poniżej są efektami naszej pracy przy różnorodnych zleceniach.
Wykorzystanie materiałów sferycznych na stronach internetowych
Realizacja dla Resortu Xanadu
Resort Xanadu w Sianożętach, zamieścił na swojej stronie tradycyjny odsyłacz w formie przycisku (buttona) z ikonką 360⁰, po kliknięciu w ikonę zostajemy przekierowani do multimedialnej prezentacji resortu i okolicy. W menu strony został zamieszczony także link „wirtualny spacer”, który działa dokładnie jak button.
Realizacja dla ośrodka Stoltur
Ośrodek Stoltur na swojej stronie wykorzystał prezentacje w formie ramki (iframe) 360⁰, dzięki której można rozejrzeć się po okolicy jak i zobaczyć obiekty na terenie całego ośrodka. Jest to duże udogodnienie dla osób, które rozważają pobyt w danym obiekcie.
Realizacja dla osiedla Rozalin
Kolejnym atrakcyjnym przykładem wykorzystania wirtualnej wycieczki jest strona osiedla Rozalin w okolicach Poznania. Nie tylko wykorzystali prezentacje w formie ramki (iframe) ale także dodali linki z nazwami poszczególnych ulic przekierowujące do krótkich filmów pokazowych na YouTube. Potencjalny nabywca nieruchomości może poznać okolicę poprzez wirtualny spacer, a także sprawdzić które działki budowlane są nadal dostępne.
Realizacja dla Amber Baltic Golf Club
Na stronie klubu golfowego Amber Baltic umieszczono link z ikoną 360⁰, która po kliknięciu odsyła nas do wirtualnego spaceru po polu golfowym, a także daje nam możliwość przejścia po trasie gry.
Prezentacje 360⁰ w Google Business View
Kolejnym zastosowaniem prezentacji 360⁰jest jej podpięcie do Google Business View czyli Google Street View dedykowanego dla firm. Wyszukiwarka Google to najczęściej używane narzędzie do poszukiwań informacji o miejscach do których planujemy się wybrać i usługach z których chcielibyśmy skorzystać. Po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy obiektu pojawia się wizytówka Google przedstawiająca mapę, zdjęcia, a także wirtualny spacer po wnętrzach.
Istnieją trzy możliwości przejścia do wirtualnego zwiedzania, jedną z nich jest wyżej wspomniana wizytówka, która odsyła nas bezpośrednio do wnętrza budynku. Kolejną opcją jest wejście do budynku „z ulicy”, podczas zwiedzania np. uliczek nadmorskiej miejscowości za pomocą Google Street View użytkownik może wejść do budynku. Ostatnią z możliwości rozpoczęcia wirtualnego zwiedzania jest przeciągnięcie żółtego ludzika Google Maps na wybrany obiekt.
Materiały sferyczne w mediach społecznościowych
Każdy kto prowadzi swój biznes zdaje sobie sprawę jak ważna jest obecność firmy w mediach społecznościowych. Obecnie to właśnie tam rozgrywa się walka o uwagę klienta. Warto więc wyróżnić swój biznes spośród morza innych za pomocą atrakcyjnych treści.
O zdobyciu uwagi potencjalnego klienta decyduje ułamek sekundy. Obraz jest zatem najważniejszym narzędziem w walce o atencje na płaszczyźnie social mediów. Panoramy sferyczne są rozwiązaniem świeżym i atrakcyjnym w odbiorze, to właśnie dzięki ich atrakcyjnej formie zasięgi postów rosną kilkukrotnie, a tym samym docierają do większej ilości potencjalnych nabywców. Poniżej prezentujemy post w którym zostało wykorzystane zdjęcie panoramiczne 360, a zasięgi wzrosły kilkukrotnie.
Technologia VR i jej zastosowanie w biznesie
W czasach dużej konkurencji ciężko wyróżnić naszą ofertę wśród setek innych obecnych na rynku. Innowacyjność to słowo klucz w które bez wahania można zainwestować i czekać aż przyniesie korzyści. Znanym jednak wciąż jeszcze świeżym trendem w promocji usług są gogle VR do których stopniowo przekonuje się nasz rodzimy rynek.
Przykładem wykorzystania innowatorskich technik prezentacji są szkolenia prowadzone za pomocą gogli VR. Firmy korzystają z tego typu rozwiązań z uwagi na dużo wyższą efektywność. Podczas tego typu szkolenia nic nie jest w stanie rozproszyć uwagi uczestnika. Całkiem nowym rozwiązaniem są autonomiczne i interaktywne kioski VR w skład których wchodzą gogle oraz zabudowa wyposażona w stacje ładującą, a także system alarmowy chroniący gogle przed kradzieżą. Technologia tego typu umożliwia atrakcyjną prezentacje oferty w formie wirtualnej prezentacji, np. podczas targów biznesowych. Osoby zainteresowane ofertą biura podróży będą mogły odbyć wirtualną wycieczkę w wybrane miejsce. Kioski VR swoje zastosowanie znajdą także w branży hotelarskiej np. w hotelowym lobby gdzie goście w nieszablonowy sposób będą mogli zapoznać się z dodatkowymi usługami na terenie obiektu.